Din offline in online: Cand succesul te ia prin suprindere.

monopolyImi place mult sa joc Monopoly dar gasesc destul de rar timp si companie sa ma pun in fata tablei de joc. Lansarea de curand de catre Hasbro a Monopoly City Streets bazat pe Google Maps mi s-a parut o idee interesanta si am intrat imediat in joc. Conceptul este foarte generos, sunt disponibile la vanzare toate strazile din lume, poti construi o gramada de cladiri, poti negocia, vinde… in cateva cuvinte este un model adaptat al jocului clasic la o scara globala atat din punct de vedere al resurselor disponibile cat si a numarului de jucatori posibil. Dar…

Sunt mai bine de doua saptamani de la lansare si jocul este un esec, cei de la Hasbro fiind  total  depasiti de situatie din doua puncte de vedere:

1. Dimensiunea jocului: Dupa ce a fost anuntat cu ceva timp inainte de lansare, in prima zi au intrat 1,5 mil jucatori pana au cazut complet serverele. Cati au fost real… nu se stie. Ok, au cazut cateva ore, s-au repornit. De atunci si pana acum insa jocul este aproape impracticabil, interfata se misca ingrozitor de lent, serverele nu raspund minute in sir sau pica la cateva ore. Constant. Probabil ca sunt peste 10 mil de doritori care vor sa joace dar sistemul este in continuu peste limita de avarie. Hasbro promite zilnic pe blog ca face eforturi, ca tot pune servere… in doua saptamani nu au reusit sa faca nimic.

2. Adaptarea la mediul online: Obisnuiti atatia ani sa conceapa jocuri care strang jucatorii in jurul unei mese, oamenii de la Hasbro nu vor in ruptul capului sa accepte ca online-ul are niste particularitati. Inregistrarea in joc se face extrem de facil, fara macar sa se verifice o adresa de email. Desi multi au cerut, autorii se incapataneaza sa motiveze ca este vorba de un joc de familie si este posibil ca nu toti sa aiba adrese de mail si astfel nu ar putea juca… ?! Cat de naiv trebuie sa fi sa crezi asta? Urmarea – sunt multi jucatori care triseaza usor facand tranzactii intre conturi multiple si acumuland ‘averi’ fabuloase in cateva zile, spre nemultumirea celorlati.

Stadiul actual? Jocul este aproape paralizat si tot mai multi inceaca sa-l acceseze pentru ca ideea este intr-adevar stralucita si provocatoare. Pe blogul jocului si pe multe site-uri facute rapid de entuziasti sunt mii de mesaje care blameaza Hasbro pentru incapacitatea de a rezolva problemele soft si pentru regulile care permit trisarea atat de usor.

Este interesant de urmarit ce se va intampla, ca studiu de caz al migrarii din offline in online. Jocul se pare ca a fost facut pentru a sustine lansarea variantei clasice, pe tabla cu zaruri. Greu de inchipuit cum de Hasbro nu a estimat puterea brandului Monopoly si succesul pe care urma sa-l aiba varianta online. Succes care, cel putin deocamdata, s-a intors urat impotriva brandului, jucatorii frustrati amenintand ca nu vor mai cumpara niciodata un joc Monopoly.

You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

5 Comentarii »

 
  • Andrei spune:

    Jocul merge ok. Ma joc in fiecare dimineata 🙂 (imi place ca nu consuma mai mult de 5 min.)
    Au fost niste probleme la inceput cand s-a restat totul. A fost frustrant pana mi-am dat seama ca tot raul e spre bine si pot cumpara niste strazi care erau luate inainte 🙂
    Problema nu e de cum se misca. Se misca bine, dar dupa ce ajungi la un animit nivel jocul isi pierde din farmec. Era bine daca ar fi fost gandit astfel incat la orice nivel sa ai niste challenge-uri, ceva sa te atraga, nite teluri… etc. In plus nu prea se pune accent pe partea sociala. Cand am auzit ca Monopoly o sa se lanseze online ma asteptam la mult mult mai mult…

  • qooqle spune:

    Am intrat si eu in joc dupa restart.

    Legat de conturile multiple citeam pe undeva ca au limitat nr de conturi/IP.

    Cele mai rentabile cladiri sunt cele ieftine si de la un nivel in sus incepe sa manance destul de mult timp.

    Cel mai bine este sa joci seara, pe la ora 22, in caz ca iti saboteaza cineva vreo strada sa poti sa-ti revii, sau sa sabotezi pe cineva care si-a consumat banii pe ziua respectiva 🙂

    Mai citisem ca deja au inceput sa bage reclame in chance card-uri. De genul, foloseste cuponul asta si ai X% reducere pe situl Y.

    Si o intrebare, toata lumea ia cartonase cu amenzi cum iau eu? Intre 30 – 50 % din castigul pe ziua respectiva 🙁

  • […] studiu de caz despre migrarea unui brand offline in online: Radu Apostolescu5 expune erorile din procesul de adaptare a clasicului joc Monopoly la mediul […]

  • foarte tare asta cu monopoly online;)

 

Discutam ?

XHTML: Poti folosi tagurile: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>